Wow. Just wow.

Igår kväll var det dags att dra till Broadway för att se en musikal. Vi bröjade kvällen på Olive Garden där allt gick så snabbt att vi faktiskt hann med en trerätters middag på drygt en timme. Hemskt gott! Jag åt ostfylld ravioli med kyckling och ostsås. Vi petade i oss en tiramisou till efterrätt och sen var vi väldigt väldigt mätta…

Vi rullade vidare om teatern The Majestic där vi skulle se Phantom of the opera. Jag har alltid varit svag för musiken från den musikalen och jag är väldigt förtjust i filmen som kom för några år sedan så jag var väldigt pepp inför kvällen. Jag blev verkligen inte besviken. Showen var fantastisk och musiken var ännu pampigare live. Jag villl säga mer, men kan inte komma på vad. Jag satt första kvarten och var bara helt tagen av hur bra allt var. Definitivt mer än nöjd med kvällen.
Teatern var inte heller illa. Den var riktigt vacker och alla andra turister i lokalen (det fanns en hel del av oss….) spenderade hela pausen med att fota den fina lokalen.
Efter en promenad hem genom ett regnigt New York var i hemma strax innan elva. Så länge har vi inte varit ute på hela resan så vi kände oss riktigt äventyrliga igår efter flera kvällar av att ha somnat vid nio.
Kommentera

